آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
ساخت باربیکیو با بشکه

ساخت باربیکیو با بشکه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ساخت باربیکیو با بشکه ، باربیکیو یکی از روش‌های طبخ غذا است که بیشتر از آن در پخت مواد گوشتی مانند مرغ، ماهی و گوشت قرمز استفاده می‌شود. باربیکیو کردن گوشت باعث ترد و نرم شدن آن می‌شود و به همین دلیل افرادی که به مشکلات دندانی و دهانی مبتلا هستند، بهتر است که از این شیوه برای طبخ گوشت مورد نظر خود استفاده کنند.

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که این شیوه دارد این است که شما می‌توانید با استفاده از مواد ساده، آن را در خانه نیز تهیه کنید. به عنوان مثال افراد زیادی با بشکه باربیکیو می‌سازند. اگر دوست دارید در مورد ساخت باربیکیو با بشکه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

باربیکیو چیست؟

به سیخ کشیدن مواد غذایی و پختن آنها بر روی زغال داغ یا میله‌های برقی، باربیکیو گفته می‌شود. در حال حاضر انواع باربیکیو وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای پخت و پز استفاده کنید. البته باید دقت کنید که باربیکیو کردن با کباب کردن فرق دارد. مهم‌ترین تفاوت در زمان پخت و نوع حرارت است. کباب خیلی سریع‌تر صورت می‌گیرد و شما سیخ را مستقیم بر روی آتش قرار می‌دهید. باربیکیو اما زمان طبخ آهسته‌تری دارد و به صورت مستقیم بر روی حرارت قرار نمی‌گیرد. جالب است بدانید که در حال حاضر بعد اجاق گاز و ماکیرویو، باربیکیو سومین وسیله پخت و پز پرمصرف در دنیا محسوب می‌شود.

ساخت باربیکیو با بشکه

باربیکیو ساختار بسیار ساده‌ای دارد و به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی یکی از آنها را در خانه تهیه کنید. راه‌های زیادی برای ساخت این وسیله وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آنها استفاده از بشکه است. بدین منظور شما به یک بشکه و چند میله فلزی نیاز دارید. البته وجود برخی از ابزار مانند دستگاه جوش، اره آهن‌بر و سایر ابزارآلات نیز ضروری است.

مرحله اول

برای این مرحله، اولین کاری که باید بکنید این است که بشکه را بر روی میز کار خود قرار داده و سعی کنید آن را از وسط (قسمت عرضی) علامت بزنید. این کار را هر چه بهتر انجام دهید، در نهایت به نتیجه مناسب‌تری دست پیدا خواهید کرد. سپس با استفاده از یک آهن‌بر یا دستگاه فرز، مناطقی را که علامت زده‌اید، برش دهید. در واقع شما باید در این مرحله، بشکه را به صورت مساوی به دو قسمت مختلف تقسیم کنید. اگر نمی‌توانید با دستگاه فرز کار کنید، توصیه می‌شود که از یک متخصص یا کسی که تجربه دارد کمک بگیرید.

مرحله دوم

روش ساخت باربیکیو فلزی شاید در نگاه اول سخت باشد اما وقتی شروع به کار کنید خواهید دید از آنچه که به نظر می‌رسد راحت‌تر است. در مرحله دوم باید یکی از قسمت‌هایی که نصف کرده‌اید را به عنوان منقل اصلی انتخاب کنید. بدین منظور چند شما باید ابتدا چند سانتیمتر از بالای بشکه را سوراخ کنید تا محل عبور سیخ‌ها باز شود. دقت داشته باشید که این سوراخ‌ها باید کمی از قطر سیخ اصلی بزرگ‌تر باشند. بعد از این که سوراخ‌ها را ایجاد کردید، باید دور لبه‌های بالایی بشکه را با استفاده از ورقه‌هایی فلزی بپوشانید تا بتوان در نهایت صفحه چدنی را بر روی آن قرار داد.

مرحله سوم

سومین مرحله برای ساخت باربیکیو خانگی ایجاد کردن چهارچوب است. همان طور که میدانید وقتی بشکه خود را که از وسط نصف کردید را بر روی زمین بگذارید، به دلیل سطح مدور، ثابت نمی‌ماند. در این مرحله شما باید با استفاده از ورقه‌های فلزی، یک چهارچوب ایجاد کنید تا بتوان بشکه را به صورت ثابت بر روی زمین قرار داد. بدین منظور بشکه را بر روی یک ورقه کاغذی قرار داده و قالب آن را به صورت مستطیل رسم کنید. سپس با استفاده از میله‌ها و ورقه‌های فلزی این قالب را تهیه کرده و سپس آن را به زیر بشکه با استفاده از جوش نصب کنید.

مرحله چهارم

برای ساخت باربیکیو با بشکه باید دو قسمت بشکه را به یکدیگر به صورت تاشو، وصل کنیم. بدین منظور یک لوله به اندازه عرض بشکه تهیه کرده و سپس دو قسمت را به یکدیگر متصل کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد که بتوانید برای باربیکیو خود یک درب درست کرده و زمانی که به آن نیاز ندارید، درب را ببندید. البته این قسمت اختیاری است و شما می‌توانید باربیکیو خود را بدون درب محفظه‌ای استفاده کنید.

مرحله پنجم

حالا نوبت قرار دادن سطح چدنی بر روی باربیکیو است. البته شما می‌توانید از چیزهای دگری مانند توری‌های استیل نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که باربیکیو نباید به صورت مستقیم با حرارت ارتباط داشته باشد و به همین دلیل حتماً باید یک سطح محافظ ایجاد کنید. بهترین انتخاب چدن است چرا که این آلیاژ فلزی به خوبی حرارت را به خود جذب کرده و آن را به صورت مساوی به تمام قسمت‌ها انتشار می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که گوشت شما به صورت یک دست بپزد و کاملاً ترد و مغز پخت شود.

مرحله ششم

برای ساخت باربیکیو در بالکن همه موارد بالا را باید انجام دهید و تنها یک بخش را اضافه کنید. پایه نیز نقش بسیار مهم و حیاتی دارد چرا که به شما اجازه می‌دهد در حالی که ایستاده‌اید به پخت و باربیکیو کردن مواد غذایی مشغول شوید. علاوه بر این، چون منقل باربیکیو از زمین فاصله می‌گیرد، حرارت بهتر منتشر شده و در نتیجه گوشت مغز پخت‌تر می‌شود. بدین منظور کافی است که 4 میله بلند تهیه کرده و سپس آنها را به چهارچوبی که از قبل برای باربیکیو ایجاد کرده‌ایم، جوش بدهید. شما می‌توانید سازه خود را طوری طراحی کنید که پایه‌های پرتابل داشته باشد.

مرحله نهم

ساخت باربیکیو با بشکه چندان سخت نیست و فقط به برخی از ابزار تخصصی نیاز دارد که البته شما می‌توانید آنها را از فروشگاه‌های ابزار و یراق اجاره کنید. در مرحله آخر که البته کاملاً اختیاری هم می‌باشد، می‌توانید باربیکیو خود را به هر رنگی و طرحی که دوست دارید نقاشی کنید. مسلماً رنگ کردن این سازه می‌تواند آن را تا حد زیادی زیبا کند. اگر به نمونه‌های درست شده در اینترنت نگاهی بیندازید، به هیچ عنوان نمی‌توانید تفاوت آنها را با باربییکوهایی آماده پیدا کنید.

هزینه ساخت باربیکیو با بشکه

باربیکیو قیمت چندان زیادی ندارد اما اگر بخواهید هزینه آن را با این روش مقایسه کنید، مسلماً بیشتر است. شاید هزینه اصلی که شما در این شیوه پرداخت می‌کنید، اجاره کردن وسایل مورد نیاز باشد.

 

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search