آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
آموزش ساخت شومینه هیزمی

آموزش ساخت شومینه هیزمی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آموزش ساخت شومینه هیزمی ، علاقه مندان به زندگی سنتی خواهان استفاده از شومینه هیزمی می باشند و بسیاری از افرادی که ویلا دارند ترجیح می دهند برای زیبایی هر چه بیشتر ویلای خود از شومینه استفاده کنند در تزیین و طراحی شومینه احتیاج به ساختار مهندسی و متخصص دارد در غیر اینصورت اگر استاندارد های لازم رعایت نشود دود به داخل خانه نفوذ می کند . 

آموزش ساخت شومینه هیزمی :

بخش های اصلی شومینه هیزمی شامل سطح شومینه ، آتشدان و دودکش می باشد ، با تغییر در بخش های اصلی شومینه میتوانیم انواع مختلفی از شومینه را بسازیم . 

ساخت شومینه هیزمی به سه بخش تقسیم می شود :

بخش اول : ابتدا به ساخت چارچوب دهانه شومینه می پردازیم ، به این ترتیب که پس از خیس کردن آجرها روی یک سطح صاف اقدام به چیدن آجرها به صورت منظم و صاف می کنیم در هنگام چیدمان نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در هنگام چیدمان آجرها فاصله بین آجرها رعایت شود پس از اتمام چیدمان دهانه شومینه نوبت به بند کشی به وسیله ملات سیمان و ماسه می باشد هر کدام به اندازه یکسان با هم مخلوط می شوند و روی آجرها می ریزیم سپس یک شی فلزی به طول آجر ها روی آن به گونه ای قرار می دهیم که درون ملات مخفی شود این امر سبب استحکام قابل توجه در چیدمان می شود . 

می توانید برای چیدمان خود طرح های مختلفی را در نظر بگیرید به این ترتیب که دو طرف نمای آجر استفاده شود یا به صورت هلالی و ... که متناسب با طرح خود می توان آجر ها را بریده و چیدمان دلخواه خود را ترتیب دهید . 

برای خشک شدن قالبها دو روز زمان نیاز است ، پس از اطمینان از خشک شدن قالبها نوبت به کف شومینه می رسد ، با ملات سیمانی و آجر نسوز شروع به کف چینی شومینه می نماییم .

بخش دوم ساخت شومینه هیزمی : مربوط به آتشدان شومینه می باشد به وسیله آجر های نسوز در حالی که خیس هستند روی هم قرار می دهیم و پشت آنها را به وسیله دوغابی که ترکیبی از ماسه و سیمان است بپوشانید . 

بخش سوم ساخت شومینه هیزمی : در کوره هیزمی حجم کوره نباید از حجم آتشدان کم تر باشد و به شکل مخروطی یا قیفی می باشد ، دیواره های قیفی به وسیله آجر چیدمانش انجام می گیرد و سپس داخل و بیرون کوره به وسیله ملات نسوز پوشش داده می شود 

در مرحله آخر پس از خشک شدن آجر ها و اتمام کار شومینه ، اشیایی که جهت تنظیم بندها استفاده کرده بودید را برداشته و از نلات رنگی سفت و نشوز استفاده کنید در صورتی که در هنگام بند کشی ملات آجر کثیف شد می توانید آن قسمت را بشویید . 

همان طور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم می توانیم انواع شومینه را با جابه جا کردن اجزای اصلی شومینه خلق کرد :

انواع شومینه :

کوچک کردن سطح شومینه 

بزرگ کردن سطح شومینه 

بزرگ کردن آتشدان شومینه 

کوچک کردن آتشدان شومینه 

بزرگ کردن دودکش شومینه 

کوچک کردن دودکش شومینه 

کوچک کردن دهانه آتشدان و هم چنین بزرگ کردن سطح جلویی شومینه 

برداشتن سطح جلویی شومینه با بزرگ کردن آتشدان و دودکش 

حذف سطح جلویی شومینه با بزرگ کردن آتشدان 

نکاتی در مورد شومینه هیزمی :

قدیمی ترین نوع شومینه به شومینه هیزمی مربوط می شود .

شکل ظاهری شومینه هیزمی زیبای خاصی به فضا می بخشد که علی رغم نگهداری سخت آن افراد زیادی راغب هستند که از شومینه هیزمی استفاده کنند . 

قیمت شومینه هیزمی بسیار زیاد است توصیه می شود که قبل از ساخت خانه ساخته شود 

معایب استفاده از شومینه هیزمی :

نگه داری از شومینه هیزمی بسیار هزینه بر است زیرا مدام نیاز به تعویض چوب دارد و همچنین هزینه ای بابت خارج کردن خاکستر از دودکش و احتمال این وجود دارد که تکه های خاکستر داغ پرت شود ، برای جلوگیری از احتمال بروز این خطر استفاده از علیق شیشه ای است . 

توصیه می شود از شومینه های هیزمی در خانه های بزرگ استفاده شود .

توصیه هایی جهت جلوگیری از دود دادن شومینه هیزمی :

بررسی اندازه لوله 

تعبیه مخزن آب 

کوتاه بودن کلاهک دودکش و کوتاه نبودن خود دودکش 

پایین بودن کف شومینه از آجرهای لبه پایین 

 

 

 

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search