آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
شومینه هیزمی

شومینه باغی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شومینه باغی ، شومینه های باغی برای نصب در زیر آسمان باز و در فضای طبیعت طراحی شده اند، این نوع شومینه ها می توانند به عنوان یک باربیکیو به کار گرفته شوند زیرا مانند آن ها در فضای باز طراحی می شوند و میتوانید به عنوان کباب پز در فضای باز منزل خود استفاده کنید.

این باعث می شود که یک وسیله ی  معمولی را به یک مکان دنج و باز در کنار طبیعت تبدیل کنید. شومینه باغی برای تولید گرما تهیه نشده است، بنابراین لازم نیست  فکر کنید که چه کاری کنیم که دود نکند. اگرهم دود تولید کند در فضای بسته قرار نگرفته که اذیت شوید. اصولا در هنگام کباب و سرخ کردن غذا دود باید تصحیح شود. پس بهتر است که برای جلوگیری از آلودگی فضای طبیعت نسبت سطح مقطع لوله حداقل 12٪ از سطح ورودی به کوره باشد.

ظاهر زیبا از شومینه های باغی در فضای باز آن را در بین دیگر نوع شومینه ها خاص و محبوب کرده و کمی هم هزینه ساخت شومینه های باغی نسبت به دیگر شومینه ها بیش تر است. بنابراین شومینه برای کلبه و باغ به عنوان یک دکوراسیون محسوب می شود و قیمت آن بستگی به کیفیت آجر مورد استفاده و جزئیات معماری آن دارد. به دلیل کمبود عناصر منحنی، چنین کباب می تواند به راحتی حتی با یک اجاق گاز شروع شود.

ساخت یک شومینه باغی با دست خود باید با پایه دستگاه انجام و شروع شود. لازم است گودال 40 سانتی متر عمق و 50 سانتی متر بزرگتر از ابعاد کوره آینده در هر طرف را بکشید. سپس شما نیاز به ریختن شن و ماسه خوب بدون خاک دارید.

 

ویژگی های ساخت شومینه باغی 

 

1. چهارچوب دهانه شومینه است . بدین منظور تعدادی آجر ۲×۲۰×۵/۵ را با آب خیس کرده و در یک سطح صاف بصورت منظم و صاف چیدمان نمایید و هنگام چیدمان فاصله ای خاص را بین آجرها رعایت کنید . تاپس از اتمام شومینه آنرا بند کشی نمایید . مقداری ملاط سیمان و ماسه (۵۰درصد سیمان و ۵۰درصد ماسه ) آماده نموده و روی این آجرها بریزید . یک لایه بریزید و سپس یک شی فلزی به طول آجرها روی آن قرار دهید و سپس مجدداً ملاط را بریزید بگونه ای آن فلز درون ملاط پنهان شود.  با انجام این کارها قالب بدست آمده و از استحکام عالی برخوردار خواهد بود .

 

2.برای ساخت یک کوره، بهتر است از آجرهای آتش نشانی استفاده کنید، البته بستگی به طرح شما دارد و می توانید از جنس های مختلف برای ساخت شومینه استفاده کنید . بهتر است چیدمان آجرها را بصورت L انجام دهید و ۲ طرف نمای آجر به کار بگیرید. آجرها را به اندازه دلخواه بریده و بصورت دلخواه چیدمان نمایید یا بصورت هلال و خمیده و یا هر شکل دیگری که مورد نظر شما باشد چیدمان نمایید. برای جلوگیری از باران بین پرده و لوله، باید آن ها مهرو موم محکم کنید که در برابر حرارت دوام داشته باشند.

 

3.شومینه سنگی یکی از انواع پرکاربرد این نوع شومینه است که بسیار مناسب مورد کاربرد است. به طوری که یک قاب سنگی باعث شده که در شومینه در برابر باد و باران و برف مقاوم باشد و عمرطولانی آن را تضمین می کند .

 

4.برای وصل کردن دیگر مصالح ساختاری می توان  با استفاده از یک محلول چسبنده مقاوم در برابر رطوبت، رول و پیچ و مهره انجام می شود. دتکتور دود از ضخامت ورق مس 1 میلی متر و از یک جعبه کوره مورد نیاز استفاده کرده و می توانید آن را با سفارش در فروشگاه ها تهیه کنید.

 

 

5.پایه ساختار باید از بلوک های بتنی فشرده ساخته شده باشد، که می تواند به اندازه ای مناسب باشد که بتواند به طور منظم روی آن چوب و زغال قرار گیرد. سیمان و شن و ماسه تنها برای ریخته گری پایه ضروری است. با استفاده از اسپاتول، محلول چسبنده با یک لایه نازک یکنواخت باید به سطوح در تماس با یکدیگر اعمال شود و بلوک ها را روی صفحات پایه قرار دهید. به عنوان یک همپوشانی، توصیه می شود از دو اسلب بتونی استفاده کنید، آنها را با دچ ها و پیچ های نصب شده در عمق نصب بلوک های بتونی بتونی بتنی نصب کنید.

 

6.پس از آماده سازی پایه کامل شده است وشروع به چیدن آجریا سنگ ها کنید وبعد از اتمام چیدن آن ها می توانید با استفاده ازدستگاه سنگ تراشی جلوه ی ویژه ای به شومینه باغی خود بدهید و دکوراسیون شومینه را شیک و زیبا کنید.

 

 

 

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search