آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
تنور خانگی

قیمت تنور

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تنورهای خانگی از زمان های دیرین تا امروز یکی از اجزای مهم خانه های هر فرد ایرانی است. تنور های خانگی کاربرد های زیادی دارند. اما امروزه مردم کمتر از این وسیله مهم و سالم استفاده می کنند.

تاریخچه تنورهای خانگی:

حدود 10 الی 15 سال پیش درشهرهای شمالی کشورمانند گنبد کاووس جهت پخت انواع نان وغذاتنور های خانگی در کارگاه های تولید می شد پس از استقبال مردم این شهرها ، و نیاز بقیه مردم  درایران ، ساخت انبوه تنور گازی در سراسر ایران گسترش یافت. تنور خانگی وسیله ای است برای پخت نان سنتی و کیک کلوچه درمنزل ، که اکثر مردم شمالی در منازل خود از این تنور گازی استفاده می کنند و جز وسایل ضروری هر منزل به شمار می رود چرا که با استفاده از این تنورخانگی که از لحاظ قیمت بسیار مناسب می باشد می توانید انواع کیک و شیرینی وغذاهای کباب پز را به راحتی و با کیفیت عالی پخت نمایید.

انواع تنور های خانگی

1. تنور های سنتی
2. تنور گازی
3. تنور برقی تنور برقی رومیزی

تنور های سنتی

در زمان های گذشته نان به صورت سنتی طبح می شده است. یکی از ابزاری که در پخت نان استفاده می شده است تنورهای سفالی بود. در گذشته از تنور سفالی برای پخت نان سنتی استفاده می شده است
این تنورهای سنتی، با وجود روی کار آمدن نانوایی های صنعتی هنوز هم  در شهرها و روستاها، تنور سفالی مورد استفاده قرار می گیرد.امروزه تنها در برخی از شهرها هستند که هنوز تنور های خانگی سنتی دارند. همانطورکه می دانید اغلب این تنورها با هیزم و تکه های چوب به مصرف کنندگالن خود خدمت می کرد. در زمان های گذشته اغلب مردم حتی غذاهای خود را هم داخل این تنور ها می پختند. اما امروزه به دلیل زندگی های شهری اکثرن مردم به فرها و تنورهای خانگی گازی روی آوردند.
البته قابل ذکراست که این تنورهای گازی هم دست کمی از تنورهای سنتی ندارند و همان کارایی را دارند هم سالم هستند و هم ارزان تر و مقرون به صرفه تر از فر گاز ها هستند.
نان سنگک یکی از نان های است که در تنور های سنتی پخته می شود و طعم ومزه لذیذی دارد اما امروزه هم این نان را به ثورت ماشینی هم پخت می کنند.

مدل های تنور ها

1. تنور خانگی بدنه استیل
2. تنور خانگی نیمه استیل
3. تنور خانگی با بدنه گالوانیزه
4. تنور خانگی رنگی
این تنور ها در چهار مدل

1. استیل

2. نیمه استیل

3. رنگی

4. گالوانیزه

ساخته می شوند که طرز کار همه ی آن ها یکسان می باشد و فقط از لحاظ جنس ورق با هم متفاوت می باشد که مدل های استیل از نظر استحکام و دوام نسبت به مدل های دیگر استحکام و طول عمر بیشتری دارند.همه ی آنها دوجداره می باشند .

 اندازه مناسب تنور ها

اندازه و ابعاد این تنور ها در 4 اندازه ی متفاوت هستند.

1. کوچک (آپارتمانی) 43*43

 2. متوسط 45*48

3. بزرگ 50*55

4. خیلی بزرگ 60*65

بنا به فضایی که شما برای تنور در نظر می گیرید میتوانید اندازه تنور خود را انتخاب کنید مثلا اگر منزل شما آپارتمانی باشد نوع کوچک آن مناسب است و برای منازل تا زیربنا 100 متر مدل معمولی آن و برای خانه های ویلایی تا 150 متر مدل بزرگ و در صورت نیاز به تنور بزرگتر برای فضای کاملا باز تنور خیلی بزرگ استفاده میشود.

طریقه ی استفاده ار تنورها

طریقه ی استفاده از این تنور ها آسان است که هر تنور دارای 2 شعله میباشد که یکی در کف تنور و دیگری در زیر سقف تنور قرار دارد. یک صفحه ی چدنی گرد دروسط تنور قرار میگیرد که توسط این دو شعله از بالا و پایین داغ میشود و شما خمیر نان  یا هرچیزی را که قصد پختن آن را دارید میتوانید روی صفحه ی  چدنی تنور بگذارید تا در عرض چند دقیقه پخته شود. یک شعله پخش کن هم وسط شعله پایین قرار داده می شود تا حرارت به طور یکنواخت تمام سطح صفحه چدن را گرم کند. در پشت همه تنور ها جای لوله دودکش تعبیه شده تا اگر در فضای بسته استفاده می شود لوله دودکش به بیرون هدایت شود. با توجه به استفاده تنورها هم با گاز شهری و هم با گاز کپسولی کار می کنند و درصورت نیاز میتوان آن را تعویض و تبدیل نمود. این تنورها دو جداره بوده و بین دوجدار فلزی پشم شیشه قرار دارد که مقداری از انتقال حرارت به جدار بیرونی جلوگیری می کند.

کاربرد تنور های خانگی

برای پخت سریع و آسان انواع غذا ، نان ،شیرینی ، کیک ، کباب ، مرغ ، ماهی ، گوشت بسیار کارایی بالایی دارد. با استفاده از این تنور های غذایی،غذا های سالمی را برای عزیزانتان درست کنید.

مزایای ویژگی های منحصربه فرد تنورهای گازی

طراحی زیبا
استفاده ازورق ضخیم
فریم واسکلت مقاوم به جهت رعایت نکات فنی
پیچی بودن بیشتر قطعات جهت امکان و تهسیل در موقع تعویض و خرابی
 استفاده ازشیشه مقاوم 5 میل سکوریت شفاف جهت روئیت مواد داخل فر
استفاده ازمیلگرد و تسمه قوی برای هدایت صفحه چدن
کنترل گرمای بدنه فر
اندازه گیری و کنترل گاز مونوکسید کربن داخل فر
استفاده از شعله پخش کن جهت داشتن حرارت یکسان در سطوح زیرین صفحه چدنی ( ساج ) داشتن کارتن سفید چهار رنگ صادراتی با بسته بندی رایگان
دفترچه راهنمای مصرف و آموزش
قابلیت استفاده با گاز شهری و گاز مایع (کپسول)
 تعویض آسان ناوزل جهت تغییر نوع گاز مصرفی( گاز شهری یا کپسولی ) 
قابلیت نصب سینی شیرینی پزی بر روی همه مدل های تنور گازی ( فرگازی )
استفاده از پایه های پیچی جهت ریگلاژ و تراز کردن
استفاده از پل های چهار خم در هنگام نصب سینی شیرینی پزی در داخل تنور گازی ( فر گازی مبتکر ) جهت گردش منظم گرمای داخل
استفاده از شعله بالای یکسره و مقاوم به جای لوله آلومینیومی و مهره مغزی که در حمل و جابجایی موجب شکستگی و نشت گاز می شد.
تعبیه شبکه های تهویه در جلوی تنور جهت ورود اکسیژن و خروج کربن اضافه با استفاده از قالب شبکه مخصوص استفاده از قطعات و لوازم گاز سوز استاندارد
 کنترل و تست نهایی توسط واحد کنترل کیفیت
این ویژگی ها در برخی از تنور های گازی بیشتر و در برخی کمتر می باشند اما تمام تنورهای گازی این مزایا را دارا هستند.






آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search