آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
شومینه

شومینه | شومینه چوبی | شومینه هیزمی | شومینه آجری | شومینه برقی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شومینه ، شومینه که در زبان پارسی به آن " هیمه سور " می گویند ، نوعی سیستم گرمایشی است که در زمان قدیم از آن برای گرم کردن خانه و آشپزی استفاده می شد . امروزه شومینه ها کمتر جنبه ی گرمایشی دارند و بیشتر به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل به کار می روند . نگاه کردن به شومینه آرامش بخش است و تاقچه ی بالای آن مرکز دکوراسیون داخلی خانه است . می توان گفت در گذشته شومینه ها برای نیاز های ضروری مانند گرم کردن فضای خانه ، روشن کردن آن و پختن غذا مورد استفاده قرار می گرفتند و در خانه های اشرافی هنر دست معمار را به رخ می کشیدند .

 

شومینه

منظور از شومینه اجاقی است که به منظور های مختلف استفاده می شود . دود کش دارد و مواد حاصل از اشتعال از آن خارج می شوند .
به طور کلی می توان شومینه را به دو دسته ی سنتی (کلاسیک) و امروزی ( مدرن ) تقسیم کرد .


انواع شومینه های کلاسیک

با به بازار آمدن شومینه های سنتی ، کرسی ها ، بخاری های هیزمی و نفتی به دلیل مشکلات زیادی که برای مصرف کنندگان به وجود می آوردند ، از رونق افتادند . شومینه علاوه بر خاصیت گرمایشی ، زیبایی خاصی به خانه می بخشیدند ، به همین دلیل مردم از آن ها استقبال کردند .


شومینه های سنگی

این شومینه ها ظاهری بسیار زیبا داشتند و در اتاق نشیمن قرار داده می شدند و فضایی صمیمی به خانه می بخشیدند . سوخت این نوع شومینه ها ، اوایل هیزم بود اما بعد ها گاز هم به آن افزوده شد . این شومینه ها با وجود مزایایی که داشتند ، گاهی هم دردسر ساز می شودند و برای استفاده کنندگان حوادثی را به وجود آوردند .

شومینه های چدنی

شومینه های چدنی ، دارای مدل های سنتی و کلاسیک مختلف  و از نظر قیمت ، به صرفه تر هستند . این دسته از شومینه های کلاسیک را به شومینه های " انگلیسی " هم می شناسند . سوخت مورد استفاده ی آن ها گاز یا هیزم است و از این رو مشکلات زیادی در کنترل آلاینده ها دارند .


انواع شومینه های مدرن

از آنجا که شومینه های کلاسیک در کنترل آلاینده و مصرف بهینه ی سوخت ناکارآمد بودند ، نسل جدیدی از شومینه ها وارد بازار شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت .


شومینه های اتانولی

به آن ها شومینه ی الکلی نیز می گویند . مدل این شومینه ها مدل های رو میزی و دیواری دارند و به همین جهت می توان از آن ها به عنوان رونسانس شومینه ها یاد کرد . سوخت شومینه ی اتانولی ، پیو اتانول است و به این دلیل که دود و خاکستر تولید و گاز سمی در هوا پخش نمی کند ، به آن سوخت سبز می گویند . بازده حرارتی در این مدل شومینه ها به سه عامل بستگی دارد ؛
1- مدل شومینه : شومینه ها ی اتانولی طرح ها و اندازه های متفاوتی دارند . بعضی شومینه ها که شعله ی بزرگ تری دارند ، حرارت بیشتری نیز تولید می کنند .
2- کیفیت اتانول سوختی : هر چه اتانولی که به عنوان سوخت استفاده می شود خالص تر باشد ، شومینه حرارت بیشتری تولید خواهد کرد .
3- اندازه ی شعله : هرچه شعله ی شومینه بزرگ تر یاشد حرارت نیز بیشتر خواهد بود .

قابل ذکر است این دسته از شومینه ها نیازی به دودکش ندارند چرا که گاز سمی تولید نمی کنند ولی سوختن اتانول نیاز به اکسیژن دارد ، پس بهتر است فضا کاملا بسته نباشد .


شومینه تبخیری

این نوع از شومینه های مدرن ، همانند شومینه های اتانولی قابل حمل اند و می توان از آن ها به عنوان شومینه ی رو میزی یا دیواری استفاده کرد . در کف این شومینه ، تعدادی هیزم کامپوزیتی قرار داده شده و داخل جعبه ی فلزی آن مخزن آب وجود دارد . بر اثر فناوری اولتراسونیک به کار رفته در شومینه ی تبخیری ، ملکول های آب به صورت بخار یا دود در می آیند و نور لامپ درون شومینه به آن ها تابیده و به صورت شعله ی سرد نمایان می شوند . این شومینه ظاهری خاص دارد و منظره ی سوختن چوب واقعی را به نمایش می گذارد . به واسطه ی برد الکترونیکی این شومینه ، قابلیت کنترل از راه دور دارد . جلوه های نمایشی شومینه های بخار دار به مستقل از سیستم گرمایشی آن است . شعله ی این شومینه کاملا سرد است و با لمس کردن آن ، پوست آسیبی نخواهد دید .


شومینه های برقی

این مدل شومینه ها جدید ترین و خلاقانه ترین شومینه های رایج در بازار هستند . این دسته از شومینه های مدرن نیز قابل حمل ( پرتابل ) می باشند . شومینه های برقی نسبت به دیگر انواع شومینه ها امنیت بیشتری دارند .
شومینه های برقی بر پایه ی سیستم الکتریکی عمل می کند . عبور جریان برق از داخل هیتر شومینه ، حرارت ایجاد می کند و با چرخش فن ، حرارت به فضای خانه پخش می شود . این شومینه از برق استفاده می کند و آلاینده ای ندارد . جلوه های بصری آن نیز مانند شومینه های تبخیری است و لامپ های RGB LED  در آن به کار رفته که رنگ نور آن به سلیقه ی مصرف کننده بستگی دارد .

 


سخن پایانی

همانطور که مشاهده نمودید ، شومینه های اتانولی و تبخیری و برقی از شومینه های مدرن هستند که آلاینده ندارند و در بهبود گرمایش جهانی کمک شایانی خواهند کرد .
امیدواریم مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search