آیا سوالی دارید؟ کلیک کنید
02176228300
دفتر فروش
09125939929
موبایل
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
باربیکیو مسافرتی چیست

باربیکیو مسافرتی چیست

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

باربیکیو مسافرتی چیست ، باربیکیو از جمله روش‌های پخت و پز محسوب می‌شود که قدمت بسیار بالایی دارد. برای قرن‌ها، افراد برای این که غذای خود را لذیذتر کنند، از باربیکیو استفاده می‌کردند. در این روش شما ماده مورد نظر خود که عمدتاً مربوط به مواد گوشتی می‌شود را به سیخ کشیده و سپس آن را بر روی آتش قرار می‌دهید تا مغز پخت شود. جالب است بدانید که این روش یکی از سالم‌ترین راه‌های پخت و پر محسوب می‌شود. به همین دلیل، امروزه شما می‌توانید انواع باربیکیو، از جمله باربیکیو مسافرتی، باربیکیو آجری، باربیکیو دیواری و باربیکیو آپارتمانی را تهیه کرده و از پختن غذای خود بر روی آن لذت ببرید.

تفاوت باربیکیو با کباب کردن

بیشتر مردم تصور می‌کنند که باربیکیو همان کباب کردن است اما باید بدانید که این دو، روش‌های کاملاً مختلفی هستند. کباب کردن بیشتر در کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی رواج دارد و در آن، غذا به سیخ کشیده شده و سپس به صورت مستقیم بر روی آتش قرار می‌گیرد. کباب کردن معمولاً خیلی سریع انجام می‌شود و به همین دلیل امکان سوختن، در آن بالا است. باربیکیو اما روندی به مراتب آهسته‌تر است که در آن ما به صورت مستقیم از آتش استفاده نمی‌کنیم. در این روش توصیه می‌شود که از حرارت و دود حاصل از سوختن بهره ببرید.

باربیکیو مسافرتی چیست؟

روش باربیکیو کردن در کشورهای اروپایی و آمریکایی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بیشتر کسانی که در این کشورها زندگی می‌کنند، ترجیح می‌دهند وقتی به پیک‌نیک و یا مسافرت می‌روند، غذای خود را باربیکیو کنند. بدین منظور، شرکت‌های مختلف، باربیکیوهای کوچک و قابل حملی را ساخته‌اند که به باربیکیو مسافرتی معروف هستند و شما به راحتی می‌توانید از آنها برای تهیه غذا استفاده کنید. قیمت باربیکیو مسافرتی چندان بالا نیست و به همین دلیل بیشتر افراد می‌توانند آن را تهیه کنند. معمولاً این باربیکیوها پرتابل هستند و اجاقشان نیز با زغال و یا باتری ماشین کار می‌کند. استفاده از این وسیله در مسافت و تفریح نه تنها می‌تواند در پختن یک غذای لذیذ به شما کمک کند، بلکه از آسیب وارد شدن به طبیعت نیز پیشگیری می‌کند.

فواید باربیکیو کردن

این روش فواید بسیاری دارد و بیشتر کارشناسان تغذیه باور دارند که باربیکیو سالم‌ترین راه برای تهیه مواد غذایی از جمله گوشت قرمز است. گوشت قرمز یکی از بهترین منابع پروتئین محسوب می‌شود که البته اگر به خوبی پخته نشود، می‌تواند تأثیرات منفی بر روی بدن شما داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد سرطان معده اشاره کرد. تهیه کردن گوشت به روش باربیکیو، شما را در برابر خطرات این چنینی ایمن می‌کند. امروزه شما می‌توانید باربیکیو در تراس تهیه کرده و برخی از وعده‌های غذایی خود را در آن تهیه کنید.

با نزدیک شدن فصل بهار و تابستان، فضا برای مسافرت‌ها و طبیعت گردی مهیا می‌شود. بیشتر افراد دوست دارند که در این موقعیت‌ها غذای گرم بخورند. چون بیشتر منقل‌هایی که ما داریم بزرگ هستند، نمی‌توان آنها را حمل کرد و به همین دلیل بهتر است از باربیکیو مسافرتی استفاده کرد. این باربیکیوها کوچک و قابل حمل هستند و علاوه بر آن، به دلیل پایه‌های خود، می‌توان آنها را بر روی هر سطحی قرار داد. علاوه بر این، دیگر لازم نیست برای تهیه کردن غذا در طبیعت آتش درست کرده و محیط را آلوده کنید.

تاریخچه باربیکیو

جالب است بدانید که کلمه باربیکیو از لغتی کارائیبی به اسم باباکوآ گرفته شده است. مردم کشورهای حوزه دریای کارائیب با دودی کردن گوشت، آنها را برای مدت‌ها سالم نگه می‌داشتند. برای اولین بار دریانوردان اسپانیایی با این روش آشنا شدند و سپس از آن در اروپا استفاده کردند. برای سال‌ها از باربیکیو تنها برای تهیه کردن غذاهای دریایی و ماهی استفاده می‌شد اما امروزه انواع گوشت را می‌توان بر روی آن تهیه کرد. در حل حاضر بیش از 130 میلیون باربیکیو مختلف، تنها در کشور بریتانیا نگهداری می‌شود. این آمار به خوبی محبوبیت باربیکیو را نشان می‌دهد. معمولاً افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند گوشت را بجوند، بهتر است آنها را با استفاده از باربیکیو تهیه کنند چرا که در این روش، گوشت ترد شده و به راحتی هضم می‌شود.

چرا باید صفحه باربیکیو چدنی باشد؟

یکی از نکات مهم در مورد این منقل‌ها این است که صفحه رویی آن که از حرارت مستقیم به مواد غذایی جلوگیری می‌کند، باید چدنی باشد. این آلیاژ فلز می‌توانند به صورت قابل توجه ای حرارت را جذب کرده و سپس در انتشار یکدست آن نقش داشته باشد. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین چیزها در مورد باربیکیو این است که به صورت یکنواخت پخته شود. اگر از نمونه‌های استیل استفاده کرده باشید می‌فهمید که پختن گوشت بر روی آنها مانند صفحه چدنی نیست و معمولاً یک قسمت گوشت، کمتر ترد می‌شود. صفحه چدنی باربیکیو یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های آن است و به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده آن را به دقت تمیز کنیم.

در خرید باربیکیو مسافرتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قیمت باربیکیو مسافرتی نسبت به قیمت باربیکیو دیواری بسیار کمتر است اما باید دقت کنید که علاوه بر قیمت، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که حتما باید آنها را مد نظر گرفت.

پرتابل بودن

متاسفانه امروزه به هر منقل کوچکی باربیکیو مسافرتی گفته می‌شود اما باید بدانید که مهم‌ترین ویژگی این نوع باربیکیو این است که پرتابل است و شما می‌توانید آن را به راحتی باز و بسته کنید. این موضوع باعث می‌شود که شما به فضای بسیار کمی نیاز داشته باشید.

پایه

پایه نیز در مورد باربیکیوهای مسافرتی بسیار مهم است. از باربیکوهایی که پایه ندارند نمی‌توان در هر سطحی استفاده کرد. به عنوان مثال تصور کنید که به ساحل رفته‌اید، مسلماً اگر باربیکیو شما پایه نداشته باشد، نمی‌توانید آن را سرهم کنید.

صفحه چدنی

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، صفحه باربیکیوها باید چدنی باشد تا حرارت به صورت یکدست به تمام قسمت‌ها پخش شود. حتی‌المقدور از خرید نمونه‌های استیل خودداری کنید.

دوگانه باشد.

بسیاری از باربیکوها فقط گازی هستند که این موضوع برای کسانی که قصد دارند به مسافرت یا تفریح بروند اصلاً خوب نیست. توصیه می‌شود که باربیکیویی تهیه کنید که هم با برق و هم با گاز کار کند تا در مسافرت بتوان از قدت باتری ماشین نیز استفاده کرد.

 

آریانا فایر
آریانا فایر اولین تولید کننده باربیکیو ، تنور و شومینه به صورت پیش ساخته
کمر بندی بومهن بعد پمپ بنزین کوثر جنب تابلو بیلورد کابینت ماندانا
09125939929
[email protected]

Search